header

Zoekt uw potentiële klant naar winterbanden? Speel erop in op uw website!

Het winterseizoen komt er weer aan en dus denken veel autobezitters aan winterbanden. Voor u is dit een mooie kans om (nieuwe) klanten te bedienen! Maar dan moet u hen wel zien te bereiken. Veel autobezitters oriënteren zich online, dus dat is dé plek om ze naar uw bedrijf te trekken. En dat kan door met uw website in te spelen op actuele onderwerpen, zoals winterbanden. Diane Schuitmaker – productowner van de Module Website – legt uit hoe het werkt!

“Wanneer u heeft geïnvesteerd in een eigen website, dan is het van groot belang dat u deze website goed onderhoudt. Het regelmatig vernieuwen van de inhoud en uitstraling zorgt ervoor dat uw website interessant en levendig blijft. Een ander groot voordeel is dat Google uw website daardoor vaker gaat scannen, waardoor uw website sneller vindbaar is in de zoekresultaten. Werk uw website dus regelmatig bij en houd uw bezoekers geïnteresseerd! Op die manier zorgt u ervoor dat zij vaker terugkomen op uw website. En dat zijn kansen!”


Acties op uw website
“Een goede manier om uw website up-to-date te houden, is door het plaatsen van één of meerdere acties. Denk bijvoorbeeld aan een zomer- of winteractie: bied uw klanten een check-up van hun auto aan, zodat ze het nieuwe seizoen goed voorbereid de weg op gaan. Of creëer een actiepagina, waarmee u elke week een bijzondere of nieuwe occasion onder de aandacht brengt.”

De Module Website van VWE biedt verschillende mogelijkheden om uw bezoekers te attenderen op uw actuele acties. Kies bijvoorbeeld voor een pop-up scherm, dat op een van de pagina’s van uw website wordt getoond. Deze pop-up kunt u voorzien van een korte, pakkende tekst over een actuele aanbieding of korting.”

grafiek

Met een pop-up trekt u direct de aandacht van uw websitebezoeker! Met een website van VWE kunt u eenvoudig pop-ups (laten) instellen.


Actiepagina
“Ook kunt u een complete pagina inrichten om uw acties op uit te lichten, voorzien van eigen gekozen foto’s, kleuren en teksten. Zorg ervoor dat de actiepagina op tijd online staat; bij voorkeur een paar weken voordat de actie van start gaat. Door de actie aan te kondigen kunt u de aandacht van uw bezoekers alvast trekken.

Is de actieperiode voorbij? Werk uw pagina bij door te vermelden dat de actie is verlopen, noem eventueel het aantal deelnemers of de winnaars, beschrijf de resultaten en kondig alvast een nieuwe actie aan. Zo behoudt u de aandacht van uw bezoekers en vergroot u de kans dat er meer (potentiële) klanten meedoen aan uw acties.”

grafiek

Autobedrijf de Rijk heeft een speciale actiepagina waar tijdelijke acties onder de aandacht worden gebracht.

Meer weten?
Wilt u meer weten over de VWE websites? Kijk eens op www.vwe.nl/eigen-website of neem contact met ons op via info@vwe.nl of 088 – 893 7001.

Vragen?
Wij staan voor je klaar.

Wij proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Neem contact met ons op