header

Wat een mobiele bezoeker op uw homepage wil zien

In mijn vorige blog vertelde ik dat u bij het maken van een website keuzes zult moeten maken wat u in de mobiele weergave wilt laten zien. En dat handig is om daarbij te denken aan wat de mobiele bezoeker vooral niet wil zien. Deze keer ga ik verder in op de homepage, misschien wel de belangrijkste pagina van uw website.

De homepage in desktop-weergave is vaak gauw gevuld. Maar wat toont u in de mobiele weergave? Dat is een kwestie van schrappen en dus: ruimte geven aan de belangrijkste onderdelen! Ik raad aan om de volgende onderdelen in de mobiele weergave op uw homepage te tonen:
 

  • Openingstijden: laat direct zien of uw bedrijf op dit moment geopend is. En bent u buiten openingstijden op een alternatief telefoonnummer of e-mailadres bereikbaar? Laat dat dan zien!
     
  • Contactmogelijkheid: zorg voor een telefoon-knop, waarmee de mobiele bezoeker gelijk kan bellen. Dit is een belangrijke optie, waardoor de bezoeker het telefoonnummer niet hoeft op te schrijven en vervolgens te bellen (te veel moeite!), maar direct kan bellen.
     
  • Indruk van het bedrijf: een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Geef een goede eerste indruk van uw bedrijf met een mooie foto. Maar zorg er wel voor dat deze niet gelijk het hele beeld vult. De mobiele bezoeker wil graag meer zien dan alleen een foto.
     
  • Uw belangrijkste dienst of een actie: bent u vooral actief in verkoop van auto’s? Plaats dan op uw homepage een zoekoptie, waarmee de bezoeker in uw voorraad kan zoeken. Of bent u vooral actief in onderhoud en biedt u momenteel een wintercheck aan? Promoot die actie dan op uw homepage, met natuurlijk een doorverwijzing naar een vervolgpagina met alle informatie over de wintercheck.
     

Vragen?
Wij staan voor je klaar.

Wij proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Neem contact met ons op