Veelgestelde vragen

Op veel van uw vragen geven we op deze pagina antwoord. Kies eerst het onderwerp waarover u een vraag heeft:

kantoor

Mijn VWE

 

Vragen over Mijn VWE

  • Hoe start ik in Mijn VWE?

    In Mijn VWE start u met een voertuig en kiest u daarna de actie (zoals Adverteren). Dit kan op 3 manieren:

    1. Vanuit een voertuig: toets een kenteken of chassisnummer in de balk bovenaan de pagina 'voertuigen'.
    2. Vanuit de bedrijfsvoorraad: klik op de pagina 'voertuigen' op de knop 'bedrijfsvoorraad'. Hier kunt u op een voertuig klikken en daarop acties ondernemen, bijvoorbeeld APK-keuren.
    3. Vanuit de geadverteerde voorraad: klik op de pagina 'voertuigen' op de knop 'advertentiebeheer'. Vanaf daar kunt u bestaande advertenties wijzigen of verwijderen, maar ook nieuwe advertenties maken.


    Bekijk ook de handleiding over het werken in Mijn VWE.

  • Hoe werkt het nieuwe inlogscherm?

    Net als op het oude platform: vult u uw gegevens in, kiest u of u RDW-diensten wilt gebruiken (en accepteer dan het certificaat) en log in!

  • Waar kan ik mijn accountgegevens inzien?

    Rechts bovenin het scherm ziet u de knop 'Mijn account'. Hier vindt u alle gegevens over uw account. Ook vindt u hier de button om uit te loggen.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe vraag ik een nieuwe aan?

    Onder het invulveld staat het linkje ‘wachtwoord vergeten?’ Als u daarop klikt opent zich een scherm waarmee u een nieuw wachtwoord aanvraagt. Dat wachtwoord krijgt u per mail toegestuurd.

  • Hoe maak ik een snelkoppeling om direct op Mijn VWE te komen?

    Bekijk de uitgebreide uitleg over snelkoppelingen en Favorieten aanmaken, zodat u snel op de inlogpagina van Mijn VWE komt.

Vragen over dashboards

  • Waar kom ik na het inloggen terecht?

    Na het inloggen komt u terecht op het voertuigdashboard: een overzicht van voertuigen en de laatste transacties. 

  • Wat zijn dashboards?

    Dashboards zijn de pagina’s waar we de belangrijkste informatie overzichtelijk bij elkaar hebben gezet. We hebben er drie: Voertuigen, Klanten en Mijn Bedrijf. Op elk dashboard vindt u ook de acties die bij het onderwerp horen. Geen gezoek in uitgebreide menulijsten meer!

  • Wat betekent 'gekoppeld' en 'niet gekoppeld' in het Voertuigdashboard?

    Gekoppeld betekent dat er een link is gelegd tussen een voertuig en een klant in uw Klantendossier. Niet gekoppeld betekent dat u die link nog niet gelegd hebt.

Vragen over voertuigen

  • Wat is een voertuigdossier?

    Het voertuigdossier is het hart van Mijn VWE. Hier vindt u alle gegevens van een voertuig. Van alle technische gegevens tot documenten die met transacties op het voertuig verzameld zijn. Bovendien kunt u van hieruit alle acties met het voertuig ondernemen, zoals vrijwaren, APK afmelden en verzekeren.

  • Waarom moet ik altijd eerst een voertuig opzoeken, terwijl ik een dienst zoek?

    We hebben bewust gekozen voor dit startpunt. U werkt immers altijd met een voertuig. Logische opzet is dan ook dat u vanuit het voertuig werkt. Dan heeft u meteen ook alles van en rond dat voertuig bij de hand!

  • Ik ben op zoek naar uitgebreide voertuiggegevens. Waar kan ik die vinden?

    Zoek het kenteken op via de zoekbox of in de Voertuiglijst. Klik door naar het Voertuigdossier. De uitgebreide gegevens staan onder de knop Details in de groene balk.

  • Hoe zet ik een voertuig in mijn bedrijfsvoorraad?

    Toets eerst het kenteken in de zoekbalk bovenaan de pagina 'voertuigen'. U komt dan in het voertuigdossier, waar u onder de kop 'inkoop' kunt kiezen voor 'Vrijwaren (ORB)'. Hier kunt u het betreffende voertuig in de bedrijfsvoorraad plaatsen.

  • Hoe zet ik een voertuig op mijn consignatie of verwachte voorraad?

    Zoek het voertuig op en ga naar het voertuigdossier. Rechtsboven vindt u een keuzebox waarmee u de status van het voertuig kunt aanpassen. Zo kunt u bijvoorbeeld aangeven dat het voertuig in uw verwachte voorraad staat. 

  • Wat is een consignatievoorraad?

    Consignatievoorraad kent u wellicht onder de term ‘virtuele voorraad'. Het zijn de voertuigen die niet in uw eigen voorraad staan, maar die u voor een klant verkoopt

  • Hoe kan ik een transactie (bijvoorbeeld EAD Douanedocument of VKR) doen met een voertuig dat (nog) geen Nederlands kenteken heeft?

    Op de pagina Voertuigen kunt u met de witte zoekbalk een voertuig opzoeken. Dit kan via een kenteken, maar ook via een chassisnummer. Mocht het voertuig nog gevonden worden, kunt u handmatig een voertuigdossier maken, met de knop 'handmatig dossier aanmaken' of 'voertuig handmatig toevoegen'. Zodra het voertuigdossier gemaakt is, kunt u direct transacties met dat voertuig doen.

    Vul bij het maken van het voertuigdossier zoveel mogelijk informatie over het voertuig in, om een compleet dossier op te bouwen. Als het voertuig later gekentekend is, koppelen we het chassisnummer aan dat kenteken en wordt het voertuigdossier compleet.

  • Waarom zijn bepaalde diensten ingeladen vanuit het oude dienstenplatform?

    Mijn VWE is nog niet ‘af’, we bouwen er nog hard aan! Om te voorkomen dat u tussen het oude en nieuwe platform moet schakelen, combineren we sommige delen van het oude platform in het nieuwe Mijn VWE-platform.

  • Waar vind ik de dienst Adverteren?

    Wilt u een voertuig adverteren? Start dan op de pagina Voertuigen met het intoetsen van een kenteken (in de witte zoekbalk), zodat het voertuigdossier wordt geopend. Vanuit daar kunt u kiezen voor 'Nieuwe advertentie', zodat u een advertentie voor dat voertuig kunt maken. 

    Wilt u inzien welke advertenties er gepubliceerd of juist verlopen zijn? Dat kan via het 'advertentiebeheer', dat te openen is vanaf de pagina 'voertuigen'.

    Bekijk ook de volgende handleidingen

  • Waar vind ik de dienst Exporteren?

    Wilt u een voertuig exporteren? Start dan met het intoetsen van een kenteken, zodat het voertuigdossier wordt geopend. Vanuit daar kunt u onder de kop 'Export & import' kiezen voor 'Exporteren voertuig' of andere exportdiensten, zoals Groene kaart of EAD Douanedocument.

Vragen over Mijn bedrijf

Autobedrijf

 

Vragen over aanmelden en inloggen

  • Ik wil me aanmelden als klant. Hoe doe ik dat?

    Dat kan via deze pagina. In het aanmeldformulier kun je precies aangeven van welke diensten je gebruik wilt maken.

  • Ik krijg bij het inloggen de foutmelding 'geen of ongeldig certificaat aangeboden'. Wat moet ik doen?

    Je maakt gebruik van een ingetrokken of verlopen RDW-certificaat. Alleen het laatst afgegeven RDW-certificaat is geldig. We helpen graag bij het aanvragen van een nieuw RDW-certificaat. Neem contact met het Klant Contact Center.

  • Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Wat moet ik doen?

    Ga naar het inlogscherm en klik op ‘wachtwoord vergeten’ om nieuwe inloggegevens aan te vragen.

  • Ik krijg bij het inloggen de melding 'The page requires a client certificate'. Wat moet ik doen?

    Er kunnen verschillende dingen mis gaan. Daarom raden we je aan de onderstaande stappen te doorlopen:

    Stap 1: controleer of het RDW-softwarecertificaat is geïnstalleerd op de computer. Volg hiervoor de volgende stappen:

    • Open een internetpagina in Internet Explorer
    • Ga naar ‘Extra’ bovenaan het scherm en ga naar ‘Internetopties’
    • Ga naar tabblad ‘Inhoud’ en klik op de knop ‘Certificaten’
    • In het overzicht dat nu in beeld komt moet een ‘RDW diensten Certificaat’ staan met een verloopdatum in de toekomst.


    Als hier geen geldig certificaat bij staat, moet een geldig RDW-certificaat worden geïnstalleerd. Heb je nog geen geldig RDW-certificaat? Neem dan contact met het Klant Contact Center.

    Stap 2: Als er wel een geldig RDW-certificaat op de computer is geïnstalleerd, volg dan onderstaande stappen:

    • Open een internetpagina in Internet Explorer
    • Ga naar ‘Extra’ bovenaan het scherm en ga naar ‘Internetopties’
    • Ga naar tabblad ‘Inhoud’ en klik op ‘SSL-status wissen’
    • Sluit alle Internet-schermen
    • Log opnieuw in
       

    Stap 3: Log in met je EasyKey.

    Stap 4: Heb je geen EasyKey en wil je geen gebruik maken van RDW-diensten zoals APK, vrijwaren, OREH? Dan kun je op het inlogscherm het vinkje ‘Gebruik maken van RDW-diensten’ uitvinken. Op die manier kun je inloggen zonder RDW-certificaat of EasyKey.

    Na het inloggen moet ik nog een wachtwoord invullen, namelijk de persoonlijke sleutel bij Cry. Ik weet dit wachtwoord niet meer. Wat moet ik doen?

    Tijdens de installatie van het RDW-certificaat heb je de mogelijkheid gehad om een eigen persoonlijke sleutel aan te maken. Dit is een extra beveiliging waarvoor je zelf een wachtwoord heb moeten opgeven. Aangezien dit wachtwoord niet geregistreerd wordt, is het niet op te vragen. Als je dit wachtwoord niet meer weet is er maar één oplossing: het RDW-certificaat moet opnieuw geïnstalleerd worden. Tijdens de installatie kunt je een nieuw persoonlijk wachtwoord aanmaken of ervoor kiezen zonder persoonlijke sleutel (extra beveiliging) te werken.

  • Ik wil mijn acount bij VWE opzeggen. Waar kan ik dit doen?

    Het opzeggen van je account of (één of meerdere) diensten kan via www.vwe.nl/opzeggen. Houd rekening met de opzegtermijn zoals vermeld in de Algemene Voorwaarden.

Vragen over in- en verkoop

  • Wanneer moet de tellerstand van een voertuig worden doorgegeven?

    • Bij een APK, opname in bedrijfsvoorraad en bij tenaamstelling verkoop
    • Bij de inbouw van LPG-installaties, tachograven, alcoholsloten en taxiboordcomputers
    • Bij export en demontage/sloop
    • Bij werkplaatsbezoeken met een factuurbedrag van €150,- (incl. BTW)
  • Op welke portals kan ik adverteren via VWE?

    Via VWE kun je onder andere adverteren op de volgende portals: Autotrader, Autotrack, Autoscout 24, Autotelegraaf, Autodealers, Autobay, Autocenter, Autocircuit, Mobile.de, Onderdelenlijn (Autonet), Zomoto, Dealerlink, Autokopen, Autotxt, Speurders, Marktplaats (betaal je per advertentie), Direct-auto.nl, Budgetauto.nl, Xportauto, Exportwagen.eu, Occasionboulevard, Stichting omroep Gelderland, Stichting RTV Oost, AutoXchange, Inruilauto.nl, Planet-auto en Autowereld.

  • Voldoet dit voertuig aan de EURO3-norm?

    Via de Kentekenbox op de homepage kun je de euroklasse van een voertuig achterhalen.

  • Hoe bereken je de BTW bij doorverkoop van een gebruikt motorvoertuig door een ondernemer?

    Bij de verkoop van zowel een nieuw als een gebruikt motorvoertuig wordt de BPM voor de BTW beschouwd als een doorlopende post. Over de BPM wordt dus nooit BTW berekend. Om het bedrag aan BTW te bepalen dat in rekening moet worden gebracht bij de verkoop van een gebruikt motorvoertuig door een ondernemer moet dus het restant aan BPM (rest-BPM) uit de verkoopprijs worden gelicht.

    Deze rest-BPM wordt berekend door van de oorspronkelijk betaalde BPM het afschrijvingspercentage BPM die hoort bij de gebruikte motorvoertuig uit de afschrijvingstabel (met een maximum van 90%) af te trekken. Het resterende deel van de BPM mag in mindering worden gebracht op de vergoeding voor de berekening van de verschuldigde BTW. Is de rest-BPM hoger dan de verkoopprijs van het gebruikte motorvoertuig dan vindt er geen BTW-heffing plaats.

  • Hoeveel rest-BPM zit er op dit voertuig?

    Via de BPM calculator kun je berekenen hoeveel rest-BPM er op een voertuig zit.

  • Kan een exporttransactie ongedaan gemaakt worden?

    Ja, een exporttransactie kan binnen 14 dagen teruggedraaid worden. Neem hiervoor contact met het Klant Contact Center.

  • Hoe kan ik een voertuig verkopen aan een buitenlandse koper zonder BPM?

    Er zijn verschillende criteria om zonder BPM te kunnen verkopen:

    • Het voertuig moet geëxporteerd worden naar een land binnen de EER (EU, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein);
    • Het voertuig moet op of na 16 oktober 2006 in Nederland zijn ingevoerd (zowel nieuw of gebruikt wordt geaccepteerd);
    • Er moet BPM over het voertuig betaald zijn.

Vragen over onderhoud

  • Wanneer moet de tellerstand van een voertuig worden doorgegeven?

    • Bij een APK, opname in bedrijfsvoorraad en bij tenaamstelling verkoop
    • Bij de inbouw van LPG-installaties, tachograven, alcoholsloten en taxiboordcomputers
    • Bij export en demontage/sloop
    • Bij werkplaatsbezoeken met een factuurbedrag van €150,- (incl. BTW)
  • Waarom zou ik voor het APK afmelden bij VWE kiezen?

    VWE biedt een complete applicatie die gebaseerd is op praktijkervaring. Deze apllicatie zorgt voor snelheidswinst, biedt gemak en flexibiliteit. Zo kun je de applicatie instellen op je eigen gebruik én geeft het systeem de juiste informatie op het juiste moment, waardoor je vergissingen voorkomt.

  • Wat is een voorbeeld van de juiste informatie op het juiste moment?

    VWE biedt de mogelijkheid gelijktijdig met een Raadplegen Voertuig (RV)-transactie de bandenspanning, oliespecificaties en wisselintervallen van een voertuig af te drukken. Handig, omdat veel APK's gecombineerd worden met een onderhoudsbeurt.

  • Hoe kan ik de APK keurmeesters minder administratieve handelingen kan laten verrichten?

    De dienst APK Afmelden van VWE bevat kosteloos de optie 'APK Werkorder'. Hiermee kan bijvoorbeeld de receptie de grootste en meest tijdrovende delen van de afmeldingen afhandelen, zodat de keurmeester zich op de techniek kan focussen.
    De keurmeester kan vervolgens maximaal 4 voertuigen snel achter elkaar afmelden. Alles om meer APK-doorgangen te realiseren!

  • Hoe kan ik mijn eigen wensen invullen tijdens het gebruik van de APK afmeldapplicatie van VWE?

    De dienst APK Afmelden van VWE is grotendeels naar wens in te richten. Zo kun je eenmalig instellen in welke situaties je een extra informatievenster in beeld wilt krijgen. Bijvoorbeeld wanneer je onverhoopt geen APK-adviespunten hebt opgegeven. Het systeem geeft dan een signalering.

  • Hoe kan VWE mij helpen bij het op een rij zetten van de aantallen APK's die gedraaid zijn?

    Vaak ontbreekt de tijd om na een drukke dag de aantallen APK's op een rij te zetten. VWE helpt hier bij! Wanneer je via VWE de APK afmeldt, bieden we hierbij inbegrepen de APK Statistieken. Je krijgt dan maandelijks per mail een overzicht in tabel en grafiek van het aantal APK's per keurmeester. Zowel op hoofdlijnen (een maandoverzicht van het huidige en voorafgaande jaar) en detailniveau (afkeurpercentage per keurmeester) houd je het overzicht om te sturen op de werkplaatsprestaties.

  • Waarom zou ik voor de dienst ORS van VWE kiezen?

    ORS biedt originele informatie van de fabrikant die essentieel is bij het uitvoeren van het juiste onderhoud op het juiste moment. Werkzaamheden kunnen makkelijker 'verkocht' worden aan de klant en er worden ook minder vaak omzetbrengende werkzaamheden vergeten (zoals het vervangen van het interieurfilter). De fabrieksgarantie blijft behouden, omdat aangetoond kan worden dat het voertuig conform de voorschriften is onderhouden. Daarnaast kan de efficiency en kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden verder stijgen, door inzage in technische gegevens. Denk hierbij aan voorgeschreven aanhaalmomenten en handleidingen met instructies en benodigd speciaal gereedschap.

Vragen over Autotrust garanties

Consumenten

 

Vragen over exporteren

Vragen over de milieusticker

  • Hoe bestel ik een milieusticker?

    De milieusticker kun je eenvoudig bestellen via deze pagina of ophalen bij een van de Servicepunten. Bij bestelling via de website reken je veilig en betrouwbaar via Ideal af, waarna je een betaalbevestiging met een bestelnummer ontvangt. Bij bestelling en betaling op werkdagen voor 16.00 uur, wordt de milieusticker nog dezelfde dag via PostNL verzonden.

  • Ik kan niet betalen via iDeal, is er een andere mogelijkheid?

    In dat geval kun je de milieusticker ook ophalen bij een van de Servicepunten en daar betalen.

  • Als ik een milieusticker bestel, wanneer heb ik deze dan in huis?

    Bij bestelling en betaling op werkdagen voor 17.00 uur, wordt de milieusticker nog dezelfde dag via PostNL verzonden. Voor de doorlooptijd van het bezorgen van de Milieusticker zijn we afhankelijk van PostNL. Dit kan daardoor enkele dagen duren.

  • Ik krijg meerdere bestelnummers maar de betaling is mislukt. Wat moet ik nu doen?

    Alleen de bestelling die via Ideal is betaald wordt in behandeling genomen. De andere bestelnummers kun je als niet geschreven beschouwen.

  • Wanneer heb ik een milieusticker nodig?

    De milieusticker (umweltplakette) is nodig om met de auto in de milieuzones van de Duitse steden te rijden. Snorfietsen, bromfietsen, motoren, scooters, driewielige voertuigen, landbouwtractoren, mobiele machines en apparaten, werkverkeer en voertuigen van hulpdiensten hebben geen milieusticker nodig. Daarnaast hebben oldtimers – geregistreerd voor 1 januari 1978 en voorzien van Nederlandse historische, blauwe kentekenplaten – ook geen milieusticker nodig. In dat geval moet wel een kopie van het Nederlandse kentekenbewijs of de FIVA Identity Card duidelijk zichtbaar achter de voorruit worden geplaatst.

  • Wat is de reden dat er milieuzones zijn?

    Steden kunnen gebieden met een bijzonder hoge fijnstofconcentratie afsluiten voor voertuigen met een hoge uitstoot van deeltjes. Deze milieuzones worden met een speciaal verkeersbord aangeduid. De instelling van milieuzones gebeurt op basis van een EU-richtlijn waarin is bepaald dat op niet meer dan 35 kalenderdagen een grenswaarde voor zwevende deeltjes (50 microgram per kubieke meter lucht) mag worden overschreden. Duitsland heeft deze richtlijn in de nationale wetgeving omgezet met de zogenaamde "Kennzeichnungsverordnung".

  • Waarom krijg ik een groene milieusticker terwijl ik een euroklasse 5, 6 of een electrische auto heb?

    Nieuwere auto's hebben vaak een hoge milieuclassificatie zoals Euro 5 en Euro 6. Ook hiervoor ontvangt u een groene sticker met 4 erop. Dit is momenteel de hoogste klasse die verbonden is aan de milieusticker. Er zijn op dit moment nog geen wettelijke voorschriften in Duitsland over welke voertuigen een Blauwe Sticker ( lichtblauw / donkerblauw ) zullen krijgen.

  • In welke steden heb je een milieusticker nodig?

    Op deze pagina vind je een overzicht van alle steden met een milieuzone. Periodiek komen er zones bij en ook de zones die al zijn ingericht als milieuzone worden strenger in het toelaten van voertuigen met een lagere emissieklasse (hogere uitstoot). Houd daarom dit overzicht in de gaten.

  • Zijn er uitzonderingen in de afgifte per gemeente?

    Landelijk bestaan er uitzonderingen voor een reeks voertuigen, zoals bijvoorbeeld snorfietsen, motorfietsen, ambulances en tractoren. Ook oldtimers met een zogenaamd "H"-kenteken hoeven niet van een sticker te worden voorzien. Daarnaast gelden er tal van gemeentelijke uitzonderingsbepalingen voor bepaalde schrijnende gevallen, waarvoor per stad echter zeer verschillende oplossingen bestaan. Bij twijfel, neem contact op met de desbetreffende gemeente.

  • Heb ik een milieusticker nodig op de Duitse snelweg?

    Alleen stedelijke gebieden hebben milieuzones. Voor gebruik van alleen de Duitse snelwegen is geen Milieusticker nodig.

  • Is de milieusticker in heel Duitsland geldig?

    Ja, de milieusticker wordt in heel Duitsland erkend.

  • Heeft de milieusticker een geldigheidsduur?

    De Milieusticker wordt afgegeven op kenteken en is onbeperkt geldig in combinatie met je kenteken. De gegevens op de milieusticker moeten overeenkomen met de gegevens op het kentekenbewijs.

  • Kun je een boete krijgen als je zonder milieusticker in een milieuzone rijdt?

    Ja, dat kan. Boetes kunnen oplopen tot € 80,- en bovendien krijgt men een punt in Flensburg (Duits systeem van strafpunten in het verkeer). Als de sticker niet goed zichtbaar is aangebracht riskeer je een boete van € 40,-.

  • Is ontheffing mogelijk bij een handicap?

    Auto’s die een Europese Gehandicaptenparkeerkaart duidelijk zichtbaar achter de voorruit hebben liggen, zijn vrijgesteld van de Milieusticker.

  • Ik heb een ruitbreuk. Kan ik een nieuwe milieusticker krijgen?

    De milieusticker kan vanwege de speciale lijmlaag maar één keer op een ruit worden bevestigd. Voor een vervangende ruit dien je dus een nieuwe Milieusticker aan te schaffen. Je kunt deze bestellen via deze pagina. Mogelijk is dit gedekt door de verzekeringsmaatschappij. Informeer hierover bij je verzekeraar.

  • Kan ik de milieusticker retour sturen als ik hem niet nodig blijk te hebben?

    De Milieusticker wordt op maat gemaakt voor je voertuig. Zodra de milieusticker is geprint (voorzien van uw kenteken) kunnen wij de bestelling dan ook niet meer terugdraaien en het betaalde bedrag niet retourneren.

  • Welke voertuigen hebben vrijstelling voor de milieusticker? 

    Onderstaande voertuigen hebben vrijstelling voor de milieusticker:

    • Snorfietsen, bromfietsen, motoren, scooters en driewielige voertuigen.
       
    • Landbouw tractoren.
       
    • Mobiele machines en apparaten.
       
    • Werkverkeer.
       
    • Voertuigen die gebruikt worden door hulpdiensten.
       
    • Motorvoertuigen ten behoeve van mensen met een beperking, waarbij de voertuigen als zodanig gekentekend moeten zijn. Indien u in het bezit bent van een Europese Gehandicaptenparkeerkaart, dan geldt voor u een vrijstelling voor de milieusticker. Deze Gehandicaptenparkeerkaart dient u duidelijk zichtbaar achter uw voorruit te leggen zodra u met uw voertuig in een Umweltzone geparkeerd staat. Indien u binnen de Umweltzone op aanwezigheid van de milieusticker wordt gecontroleerd, is de Europese Gehandicaptenkaart uw bewijs voor uw permanente ontheffing.
       
    • Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn en voorzien zijn van het "H"-kenteken of het rode "07"-kenteken) of oldtimers geregistreerd in andere landen van de EU die aan overeenkomstige voorwaarden voldoen, hebben een permanente ontheffing voor de milieusticker. Indien uw oldtimer in Nederland geregistreerd is, een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van Nederlandse historische kentekenplaten (de blauwe platen) heeft u dus geen milieusticker nodig. Om een Umweltzone in te mogen rijden, heeft u nog wel een FIVA Identity Card nodig. Deze kunt u in Nederland bij de FEHAC aanvragen. Nadere informatie over deze Identity Card vindt u op: www.fehac.nl/fiva-id-cards. Indien u uw oldtimer binnen de Umweltzone parkeert, dient u een kopie van uw Nederlandse kentekenbewijs of de genoemde Identity Card duidelijk zichtbaar te plaatsen.

Staat uw vraag er niet tussen? Laat hieronder uw vraag achter en dan nemen wij contact met u op.

Contact

Ik wil graag contact over:
CAPTCHA Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.
Verplichte velden

Heeft u vragen?
Wij staan voor u klaar.

Wij proberen uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Neem contact met ons op