header

Tellerrapport: een waardevol rapport voor uw koper

Bij de verkoop van een voertuig kunt u uw koper extra van dienst zijn door hem te voorzien van een tellerrapport. Een document waar steeds vaker door kopers om wordt gevraagd, mede door de aandacht die de RDW er momenteel aan besteedt.  U kunt uw koper gemakkelijk aan dit waardevolle rapport helpen!

Een tellerrapport is een rapport dat door de RDW wordt uitgegeven. Het rapport laat de tellerstandhistorie van een voertuig zien en bevat een oordeel van de RDW: logisch, onlogisch of geen oordeel. Lees de uitleg van de RDW over de verschillende oordelen.

Bij iedere vrijwaring een tellerrapport
Bij het in de bedrijfsvoorraad plaatsen van een voertuig (via ORB), wordt automatisch en gratis een tellerrapport opgevraagd. In het resultaatscherm van de ORB transactie kunt u het tellerrapport openen en desgewenst opslaan of direct uitprinten. Op die manier heeft u het tellerrapport alvast gereed, om bij verkoop van het voertuig te overhandigen aan de nieuwe eigenaar.

Tellerrapport terugvinden in het archief
Heeft u het tellerrapport bij een eerder uitgevoerde vrijwaring niet opgeslagen of uitgeprint? Dan kunt u deze in Mijn VWE terugvinden, in het voertuigdossier. Ga hiervoor naar ‘Voertuigen’ en vul het kenteken in. Bij het onderdeel ‘Documenten’ vindt u het tellerrapport terug. Heeft u het kenteken niet bij de hand, dan kunt u het rapport ook terugvinden in het overzicht ‘Transacties’ (onder Mijn Bedrijf). Wanneer u de ORB-transactie aanklikt, kunt u het tellerrapport openen en opslaan of uitprinten.

Nieuw actueel rapport opvragen
Als de tellerstand na het opnemen in de bedrijfsvoorraad is veranderd, kunt u een nieuw rapport opvragen. Ga dan naar ‘Voertuigen’, vul het kenteken in en klik op ‘Opvragen Tellerrapport’ (onder ‘Verkoop’). Hier kunt een nieuw rapport opvragen, met de actuele tellerstand. Let wel op: de print komt na de aanvraag direct naar voren en is achteraf niet via het transactieoverzicht te printen of op te slaan.

Meer weten?
Bekijk een voorbeeld van een tellerrapport. Wilt u meer informatie over het tellerrapport? Neem dan contact op met ons Klant Contact Center, via info@vwe.nl of 088 – 893 7001.

Vragen?
Wij staan voor je klaar.

Wij proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Neem contact met ons op