nieuwsbericht

Veelgestelde vragen over het nieuwe Mijn VWE

Deze maand lanceerden we het nieuwe online platform: Mijn VWE. Een groot deel van onze klanten is inmiddels over op Mijn VWE, de overige klanten krijgen  in de loop van januari toegang tot Mijn VWE. Wij kunnen ons goed voorstellen dat de overgang naar Mijn VWE voor wat vragen kan zorgen. Daarom hebben we de 5 meest gestelde vragen over Mijn VWE op een rij gezet.

Vraag 1:
  Ik ben ingelogd op de nieuwe omgeving Mijn VWE, wat moet ik doen?
In Mijn VWE begin je altijd met de invoer van een kenteken of chassisnummer in de balk  “Zoek op kenteken of chassisnummer”.

Vraag 2:  Ik doe een vrijwaring, maar ik krijg een foutmelding over de tellerstand. Nu is de transactie niet gelukt, wat gaat er mis?
In verband met de aangescherpte regelgeving van de RDW rondom de kilometerregistratie staat het vinkje ‘Blokkeren bij WOK of onlogische tellerstand’ standaard aan bij het vrijwaren. Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt door onjuiste invoer van jezelf of van iemand anders in het verleden. Doordat het vinkje aan staat wordt de transactie in dat geval tegen gehouden. Om de vrijwaring toch succesvol te doen klik je het vinkje uit en verwerk je de transactie nogmaals.

Vraag 3: Waar vind ik mijn overzicht van de binnenkomende overdrachten ORB tussen bedrijven?
Dit is terug te vinden onder ‘Mijn overzichten’ op de pagina ‘Mijn bedrijf’. Op deze pagina vind je ook het transactieoverzicht onder ‘Transacties’.

Vraag 4: Bij raadplegen (RV) moet ik eerst het kenteken invoeren terwijl ik dat net daarvoor ook bij de beginpagina heb gedaan, waarom is dit?
Mijn VWE wordt in verschillende gedeeltes opgeleverd. Op dit moment wordt er gewerkt aan de vernieuwde APK-dienst. Dit betekent dat je momenteel nog de bekende schermen uit het oude dienstenplatform te zien krijgt. Zodra de vernieuwde APK-dienst klaar is zal het kenteken automatisch in de transactie worden ingevuld, net zoals nu al het geval is bij een vrijwaring (ORB).

Vraag 5: Waar vind ik mijn maandoverzicht op de nieuwe site?
Het maandoverzicht ontbreekt op dit moment nog op Mijn VWE. We werken er hard aan om het maandoverzicht op korte termijn toe te voegen. Zodra het gereed is, kun je het maandoverzicht terugvinden onder ‘Mijn bedrijf’.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan kun je die uiteraard aan ons stellen. We helpen je graag van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.  Je kunt ons bellen op 088 - 893 7001, e-mailen via info@vwe.nl en whatsappen op 06-15029004.

Vragen?
Wij staan voor je klaar.

Wij proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Neem contact met ons op