VWE maakt gebruik van cookies voor analysedoeleinden. Om u een maximale gebruikerservaring te kunnen aanbieden willen we ook graag aanvullende cookies gebruiken.

Gaat u akkoord met het plaatsen van deze aanvullende cookies?
Navigatie Link overslaanVWE » Actualiteiten » Nieuws » Consument massaal op zoek naar andere auto

Consument massaal op zoek naar andere auto

9 juni 2020

Er is een enorme groei te zien in het aantal Finnik autorapporten. In het begin van de corona uitbraak was er een kleine dip in het aantal autorapporten, maar dit herstelde zich binnen een paar weken. Inmiddels zien we dat de consument steeds actiever op zoek is naar informatie die ze kan helpen om de juiste auto te vinden. Dit heeft geresulteerd in 15% meer gratis Finnik rapporten. Als deze trend zich doorzet zal het totaal aantal autorapporten uitkomen op bijna 50 miljoen rapporten, in 2019 was dit nog 43 miljoen. De grootste groei is te zien bij het premium rapport, waar in mei een stijging van ruim 100% te zien is ten opzichte van de maand april. Het premium autorapport biedt de gebruiker een compleet rapport waarin echt alle informatie over de auto te vinden is.
 

Finnik directeur Daan van Leeuwen geeft aan wat deze stijging ons zegt.  "De cijfers van Finnik tonen aan dat de consument op zoek is naar een auto en dat er de afgelopen periode veel tijd en online onderzoek is besteed aan het vinden van het juiste voertuig. De consument wil een zo compleet en onafhankelijk mogelijk beeld van de auto en wij voorzien met ons autorapport in deze behoefte.”
 

Populaire modellen
In de media zien we de afgelopen weken vaak voorbijkomen dat de consument op zoek is naar een alternatief voor het OV. Vanuit de stijging in het aantal opgevraagde autorapporten kunnen we dit bevestigen. Er is ook gekeken naar de meest bevraagde auto’s om te zien of dit een beeld geeft van de auto’s die gezocht worden. Opvallend is de enorme vraag naar informatie voor de Volkswagen modellen Golf en Polo. 
 

De meest bevraagde auto’s in mei 2020 waren: 

Bron: Finnik
 

Slimmer en meer zekerheid 
Naast de groeiende vraag naar auto’s zijn ook enkele belangrijke nieuwe features in de app een reden van het succes. Het ontwikkelteam van Finnik heeft de afgelopen periode veel inzichten en diensten toegevoegd om de gebruiker nog meer zekerheid te bieden bij de aankoop van een nieuwe auto. Zo geeft Total Cost of Ownership (TCO) de gebruiker inzicht in de maandelijkse kosten van de auto. Want ook bij de aankoop van een auto wil je een verstandige keuze maken! 

De diefstal risicometer is interessant voor iedereen die wil weten hoe diefstalgevoelig een auto is. Hiervoor wordt gebruikt gemaakt van de altijd up-to-date VWE TheftRating-data. Het risico is tot op uitvoeringsniveau en bouwjaar berekend en geeft een goed beeld van het mogelijke risico op diefstal of inbraak. Een hoger risico zorgt voor een hogere verzekeringspremie. Handig om bij de aankoop van een nieuwe auto rekening mee te houden!

Veel gebruikers zijn op zoek naar de exacte historie van een voertuig en om die reden is de kilometerstand historie check ingebouwd. Deze check geeft de consument een duidelijk beeld van ontwikkeling van de kilometerstand van het voertuig. Wat waren de kilometerstanden tijdens belangrijke onderhoudsbeurten. Hoeveel kilometers hebben de vorige eigenaren met het voertuig gereden. Allemaal relevante informatie bij de keuze voor een auto.  

Gepersonaliseerd rapport 
De relevantie van de informatie uit het Finnik autorapport is voor iedere gebruiker anders. Met de toevoeging van het gepersonaliseerde rapport is het mogelijk de volgorde van deze informatie aan te passen. Op deze manier wordt de meest relevante informatie altijd als eerste gepresenteerd. Dus ben je in de markt voor een nieuwe auto en check je veel verschillende voertuigen dan is het fijn als de informatie die jij relevant vindt gelijk boven aan in het rapport te vinden is. Finnik Plus zet nog sneller en nog eenvoudiger alle relevante info voor jou op een rij. 

Toekomst
Finnik blijft door ontwikkelen en de komende periode zal er nog meer relevante informatie en inzichten aan het rapport worden toegevoegd. De eerstvolgende toevoeging zal de advertentie historie zijn. Dus binnenkort zie je ook waar, wanneer en voor welk bedrag de auto die jij zoekt geadverteerd heeft gestaan! Een mooie nieuwe feature die je nog meer verteld over het verleden van jouw toekomstige auto.